Terugblik: Geslaagde tweede editie van Het Event van NU!
Dinsdag 21 mei vond de tweede editie van Het Event van NU plaats, georganiseerd door softwarepartners RADAR software, Dapas Software, MUIS Software, MLE, Payt en PinkWeb. In het koetshuis van Kasteel Amerongen lieten de partners de aanwezige accountants kennis maken met de kracht van de software die zij bieden. Een gecombineerde kracht, want duidelijk werd dat je als accountant de meeste grip op je kantoor krijgt door verschillende oplossingen met elkaar te integreren.
Dagvoorzitter Renske de Bruine betrok het publiek en hield ook de presentatoren scherp door steeds terug te komen op de vraag: “Wat kunnen de softwareoplossingen NU voor jou betekenen in de accountancypraktijk?” Harrie van den Bersselaar trapte af als ‘founding father’ van het event: “De wereld is in beweging, dus kan je als accountant niet stilstaan. Je moet mee vooruit en hierin ondersteunen wij als softwarepartners.”
Wie zijn klanten kent, kan ze beter bedienen
Harrie vervolgde met een duik in het CRM dashboard van RADAR software, waar je als accountant direct de informatie ziet die voor jou van belang is. Tijdens de presentatie ging zijn telefoon. Door de integratie met VoiP was het meteen duidelijk dat Renske belde, want haar klantkaart verscheen direct in beeld. Vanuit zijn luie stoel (of eigenlijk vanaf de bank) maakte Harrie eenvoudig een factuur, exporteerde deze als pdf en schoot deze het netwerk in. Waar het document terecht komt? Dat laten de andere partners zien.
Grip op werk- en compliance processen
Jacco Oudhof van Dapas Software presenteerde de Dapas Compliance Manager die tot stand is gekomen na de eerste editie van Het Event van NU. Samen met de NOAB, Novak en SRA is de applicatie gevuld. Hij liet vooral ook klanten aan het woord over de voordelen van grip op compliance dankzij de DCM en ontdekte in het publiek welke behoefte er nog is.
Houd grip op je administraties met robotic accounting
Daarna was het podium voor Richard van Lieshout van MUIS Software, die met het accountancy dashboard tips gaf hoe je grip houdt op je administraties. Dankzij de nieuwste functionaliteit van een onbeperkte audit trail zijn alle details van je administratie in iMUIS Online te herleiden. Zo ook de factuur van Harrie uit RADAR software! Deze werd met één druk op de knop doorgezet naar Payt.
Innovatie en trends
Na de pauze volgde een intermezzo van Renske de Bruine over haar specialiteit: software en data in de gezondheidszorg. De gezondheidszorg van de toekomst moet gefocust zijn op het individu en technologie kan hierbij helpen, aldus Renske. Ze gaf interessante eyeopeners en stof tot nadenken.
Gaan we voetballen of hockeyen?
Michiel Wijma van MLE verraste het publiek met zijn sportieve invalshoek: “Gaan we voetballen of hockeyen?”. De hockeystick in zijn handen gaf al een vermoeden… Met hockey wordt meer ingegrepen tijdens de wedstrijd. Je hebt daardoor meer grip op het spel. Met de software van MLE krijg je grip op je samenstelproces: hockey dus!
Grip op je cashflow
Payt voorman Rob Rustenburg nodigde zijn klant Visser & Visser uit op het podium. Tijdens een demo van de software wordt onder andere de factuur vanuit iMUIS Online opgehaald. Vervolgens deelde Timo van Houdt van Visser & Visser zijn ervaringen met Payt en hoe hun openstaande debiteuren met 30% werd teruggedrongen. Grip op je debiteurenbeheer zorgt ervoor dat je vanuit één overzicht, doelgericht persoonlijk actie kunt ondernemen op openstaande posten.
Grip op communicatiestromen
Guido van Lieshout en Marvin Jansen van PinkWeb sloten af met een korte historie van het begin van de software tot nu het meest gebruikte platform in de accountancy. Met PinkWeb wordt het online delen van documenten veilig en eenvoudig gefaciliteerd. Desondanks vinden veel accountants en ondernemers de digitalisering nog spannend. Klanten in de zaal beaamden dat het gemak wint. Tenslotte werd getoond hoe het door RADAR software ingeschoten document nu in het dossier van Client Online staat.
Tot slot…
Op de afsluitende vraag van Renske was het publiek eensgezind: “Hebben jullie tips en tools gekregen waar je als accountant NU iets mee kunt?”. Uit de zaal klonk een volmondig ‘ja’. Onder het genot van een hapje en drankje werden nieuwe contacten gelegd en nog wat vragen gesteld aan de partners. Proost op een geslaagde tweede editie van Het Event van NU!
Waardering van het publiek van Het Event van NU 2019:
- 83% van de deelnemers gaf aan het een inspirerende middag te vinden
- 100% van de deelnemers gaf aan betrokken te zijn bij het programma
- 96% van de deelnemers vond het programma leerzaam
- 96% van de deelnemers vond dat de inhoud voldeed aan de verwachtingen
Houd de website in de gaten voor de aftermovie, een uitgebreid fotoverslag en nieuws over de volgende editie!
Leave A Comment